Systeembeheer

Kies de juiste combinatie.

Systeembeheer, onderhoud en support

We worden steeds meer afhankelijk van onze automatisering. Het gevolg daarvan is dat er steeds hogere eisen gesteld worden aan de continuïteit van bedrijfskritische apparatuur. Voor u als ondernemer is “systeembeheer” een van de minst interessante onderwerpen. Uiteindelijk gaat het maar om één ding en dat is dat het werkt.

U, als klant, wordt voor het hele traject – van offerte tot en met de implementatie - begeleidt door dezelfde systeembeheerder. Die zal met u kijken naar wat u nodig hebt in uw bedrijf en wat het beste netwerksysteem is. Door deze betrokkenheid is een goede communicatie gegarandeerd. Vanaf het moment dat uw netwerk draait zal er naast uw vaste contact minimaal één andere systeembeheerder op de hoogte worden gebracht van uw netwerk, zodat u altijd geholpen wordt door iemand die heel specifiek weet hoe uw netwerk moet functioneren.


De juiste combinatie

Door een combinatie van actief onderhoud op afstand, systeembeheer op locatie, advisering en begeleiding kan Assist iT er proactief voor zorgen dat problemen in zowel uw netwerk als in al uw systemen tot een minimum kan worden beperkt. Wij hebben ervaring met verschillende vormen van systeem onderhoud en maken, samen met u, de ideale mix van vormen voor uw organisatie.

Hulp op afstand

Via een veilige VPN-verbinding kunnen wij contact leggen met uw netwerk. Zo kunnen wij de meeste storingen direct voor u oplossen. Ook kunnen wij op deze manier dagelijks de vinger aan de pols houden over de stand van zaken van uw netwerk.

Op locatie

Op afspraak brengt een Assist iT systeembeheerder een bezoek aan uw locatie. Onze beheerder verricht periodiek onderhoud om uw systeem in goede conditie te houden. Daarnaast biedt onze beheerder ondersteuning aan uw medewerkers op hun werkplek. Tijdens deze bezoeken worden updates, servicepacks en patches geïnstalleerd, back-up procedures en virusscanners gecontroleerd, gebruikersproblemen opgelost en configuraties desgewenst aangepast.

Advisering

De belangrijkste schakel in uw netwerk zijn de mensen die zich er mee bezig houden, het is belangrijk dat zij en u er mee kunnen werken. Tijdens de periodieke afspraken waarbij onze systeembeheerder bij u op locatie is, maar ook hier buitenom zullen wij u met uw netwerk helpen waar u dat nodig heeft.

Systeem -en netwerkbeheer

Uw ICT-systeem wordt intensief gebruik en heeft dus regelmatig onderhoud nodig. Om de kans zo klein mogelijk te maken dat bedrijfsprocessen uitvallen door storingen in uw ICT-netwerk is deskundig systeembeheer belangrijk. Wij werken met en bieden ondersteuning aan de allernieuwste technieken zoals hosted oplossingen, virtualisatie, cloudoplossingen en online backup. Daarnaast bieden wij u dit aan in een contractvorm die bij u past: variabel of met een vast bedrag per maand.

Door middel van periodiek onderhoud zorgen wij onder andere voor:

Systeem en server updates

Microsoft stelt belangrijke updates beschikbaar, waaronder beveiligingsupdates en andere essentiële updates, waarmee u de computer beter kunt beschermen tegen nieuwe virussen en andere beveiligingsrisico's die via internet of een netwerk kunnen worden verspreid. Andere updates bevatten verbeteringen, zoals upgrades en hulpprogramma's om de prestaties van de computer te verhogen.

Software updates

Om er voor te zorgen dat software zoals bijvoorbeeld Office, Flash, Java en andere specifieke software altijd voorzien is van de laatste patches en/of releases is het erg belangrijk dat ook uw software up-to-date is.

Antivirus software

We kunnen tegenwoorden niet meer zonder goede Antivirus Software. En dan nog is een systeem niet 100% beschermt. Computers worden regelmatig bedreigd door nieuwe virussen, laat daarom uw software met regelmaat zoeken naar eventuele nieuwe updates. Deze updates bevatten de meest recente bestanden die nodig zijn om nieuwe virussen te bestrijden en uw computer te beschermen.


Backup

Een backup is belangrijk omdat uw bedrijfsdata niet verloren mag gaan. Elk jaar weer raken veel bedrijven hun data kwijt door bijvoorbeeld diefstal, brand, waterschade, een virus of een gecrashte opslagschijf. Dit terwijl het tegenwoordig gemakkelijk te voorkomen is. Niet alleen kan Assist iT hierin adviseren maar ook leveren wij verschillende backup oplossingen, monitoren deze tijdens het onderhoud en restoren eventueel verloren data.

Opschonen en onderhoud

Tijdens het onderhoud van uw server -of computersysteem worden een aantal standaard procedures doorlopen. Een hiervan is het controlleren van schijfruimte en indien mogelijk ruimte vrij maken door het verwijderen van bijvoorbeeld oude updates, logfiles, tijdelijke bestanden, etc. Ook worden de logfiles doorlopen zodat wij eventuele kritieke meldingen kunnen troubleshooten en indien mogelijk op lossen. Door preventief onderhoud kunnen wij eventuele storingen voor zijn en uitval van uw systeem voorkomen.

Remote beheer

Remote systeembeheer houd in dat wij in overleg met u op een vast afgesproken tijdstip vanuit ons kantoor een check-up van uw netwerk kunnen uitvoeren. Via een beveiligde verbinding loggen we in op uw netwerk. Met speciale tools kunnen we beheer uitvoeren, systemen en prestaties monitoren en eventuele storingen oplossen.